Hírek

A magyar reklámszövetség reklámetikai bizottságához fordult a PSZ

A Pedagógusok Szakszervezete reklámetikai eljárást kezdeményezett a pedagógus társadalom lejáratására alkalmas reklám készítõjével szemben. A Pedagógusok Szakszervezete a hirdetés ellen közleményben is tiltakozott.

A magyar reklámszövetség reklámetikai bizottságához fordult a PSZ

Dr. Bacher Gusztáv úrnak
a Magyar Reklámszövetség Reklámetikai
Bizottságának elnöke


Tisztelt Elnök Úr!

A Pedagógusok Szakszervezetének képviseletében reklámetikai eljárást kezdeményezek a pedagógus társadalom lejáratására alkalmas reklám készítõjével szemben. Az OLX.hu sérelmezett reklámfilmje, amely az ATV sugárzásában volt látható, megítélésem szerint sérti a Magyar Reklámetikai Kódex 8. Cikkelyében megfogalmazottakat. Az említett Cikkely (2) bekezdése szerint a reklám nem vezethet más természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli szervezet jó hírnevének sérelméhez. A reklám nem sértheti az emberi méltóságot. (…)
A reklám a következõk miatt sérti a pedagógus társadalom jó hírnevét:

A tévében látható reklámban a tisztes szegénység látszatába öltöztetett Baradlai tanár úr a használtcikk portálon fellelve végre egy, a pénztárcájának leginkább megfelelõ közlekedési eszközt, egy biciklit, elindul, hogy megvegye azt. Találkozik is az eladóval, de annyira elmerül az áhított járgány látványában, hogy az utolsó pillanatban veszi észre, a portékát egyik tanítványa, Kerekes kínálja eladásra. Ám a tanár annyira szeretné a biciklit, hogy túlteszi magát ezen, kipróbálja, és meg akarja venni. Amikor a kamasz közli az árát, Baradlai tanár úr alkudozni kezd: „Nem lehetne egy ötössel kevesebb?” A srác a biztos anyagi körülmények között élõk magabiztosságával vágja rá: „Itt egy ötössel kevesebb, ott egy ötössel több…” A reklámírók ugyan a homályban hagyják, mi erre a pedagógus válasza, de abból, hogy Baradlai tanár úr végül elkarikázik a bringával – a „Kis pénz, kis foci” országában azt sugallják, elég szegény, gyáva és megalkuvó ahhoz, hogy korrupt is legyen.

Kérem Elnök Urat, a Reklámetikai Bizottság állásfoglalásában hívja fel a figyelmét arra, hogy az érintett reklám ellentétes a reklámetikai kódexben meghatározottakkal, és hívja fel a reklámforgalmazókat az érintett reklám közlésének elutasítására.


Budapest, 2014. május 28.


Üdvözlettel:

Galló Istvánné


 

Kapcsolódó dokumentumok: