Hírek

Tudjuk, de nem tanítjuk

Tudjuk, de nem tanítjuk

Az egész iskolarendszer újragondolására lenne szükség - véli Radó Péter oktatáskutató, a nemrégiben megjelent Az iskola jövője című könyv szerzője. A Népszava készített vele interjút.

                                                                                                

Mint kifejtette, az a kérdés, hogy egy nagyon erőteljesen zárt, a pedagógusok gondolkodásától, szakmakultúrájától függő intézményi működési logikát miként lehetne úgy megváltoztatni, hogy az nyitottabb legyen a környezetére, külső elvárásoknak próbáljon megfelelni. A magyar oktatási gondolkodás és oktatáspolitika borzasztóan pedagógus-centrikus. Ebből kifolyólag legtöbbször az vetődik fel, változtatni kellene a pedagógusok képzésén, sokkal több továbbképzés kellene. De ha ezek után visszarakjuk őket ugyanabba az intézménybe, ugyanazt fogják csinálni, mint korábban - érvelt Radó Péter.

 

http://nepszava.hu/cikk/1145282-rado-peter-szultani-level-nelkul-nincs-iskolakutatas