Hírek

Ha nincs elég tanár, nem az a megoldás, hogy nem lesz több fizika

Ha nincs elég tanár, nem az a megoldás, hogy nem lesz több fizika

A természettudományos tárgyak integrált oktatása több nyugati országban bevett gyakorlat, azonban idehaza korábban csak az alternatív tantervekkel dolgozó intézményekben gyakorolták, például az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban. A 24.hu emlékeztetett: hozzávetőleg négyezer tanár hiányzik az iskolarendszerből, ráadásul a fizikatanárok nagy része jelenleg is a 46-55 éves korosztályba tartozik, a kémiatanárok döntő többsége 46-50, illetve 56-60 éves. Kémiatanárként az utóbbi tíz évben kevesebb mint 150 ember helyezkedett el. Másrészt az integrált természettudomány bevezetéséhez szükség lenne egyetemet végzett szakemberekre, akik az említett tárgyba tartozó tudományokat képesek komplexitásukban vizsgálni. Azonban az elmúlt években egyáltalán nem képeztek ilyen szakembereket az országban, így a szakos tanárok feladatává válik az új tárgy oktatása. Az átalakítás átgondolatlanságát jól mutatja, hogy azóta sem kezdődött el az integrált természettudományos ismeretek oktatására alkalmas szakemberek képzése, amióta minden szakgimnáziumi 9. osztály ebben a rendszerben tanulja a fizikát, kémiát, biológiát és a földrajzot.

https://24.hu/belfold/2018/09/11/nemzeti-alaptanterv-termeszettudomanyos-tantargy/