PSZ: egy évvel halasszák el a Nat bevezetését
Az idő rövidsége miatt, továbbá azért, hogy legyen elegendő idő az érdemi szakmai párbeszédre, majd a felkészülésre, a Pedagógusok Szakszervezete is azt javasolja: halasszák el egy évvel az új Nemzeti alaptanterv bevezetését.
Az oktatási kormányzathoz elküldött szakmai véleményében a PSZ arra is kitért: nem készült el a törvény által előírt értékelés arról, hogyan vált be a jelenlegi Nat, így a Pedagógusok Szakszervezete nem tudja, mit és miért akarnak megváltoztatni. A nyilvánosságra került tervezet nem csökkenti a tananyag mennyiségét, sőt, egyes tantárgyaknál még növeli is. Új tantárgy lenne a társadalomismeret, de nem derült ki, kik oktathatják azt. Az esélyegyenlőtlenségek csökkentésére kevésbé alkalmas a jelenlegi koncepció, a merev szabályozás nem segíti elő az egyénre szabott oktatást. Kimaradt a szakközépiskolák közismereti alaptanterve, az eltérő nevelési igényű gyermekek tantervéről sincs információ. Az óvodai-iskolai átmenet megkönnyítésére bevezethető lenne a 0. évfolyam, ám az önként vállalt feladatokra eddig sem volt pénz, továbbá a választhatóság a PSZ szerint növelheti a szegregációt.