Hírek

Járványvésztervek kellenek az oktatásban

Járványvésztervek kellenek az oktatásban

Bár a tanévet sikerült lezárni, túlzás kijelenteni, hogy a tantermen kívüli digitális munkarend jól vizsgázott. Erről több szakember és civil szervezet képviselője beszélt a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) székházában tartott megbeszélésen, 2020. június 22-én. Ercse Kriszta oktatáskutató, a Civil Közoktatási Platform szóvivője szerint a legtöbb iskolában nem történt más, mint a hagyományos, tantermi oktatás áthelyezése a virtuális térbe. Ebbe rendkívül sok energiát fektettek a pedagógusok, holott ez messze van a digitális oktatástól. A PSZ alelnöke, Totyik Tamás emlékeztetett: már a 2016-os PISA-eredményekből látszott, mekkora gondok vannak a digitális kompetenciák terén, 38 pont különbség volt a magyar diákok számítógépen és papíron kitöltött feladatai között, ami a legmagasabb eltérés volt a mérésben részt vevő országok körében. Nem sokkal ezután elkészült a Digitális Oktatási Stratégia, ám sok lényeges elem mindmáig nem valósult meg; ha ez megtörtént volna, idén márciusban a problémák felével sem kellett volna szembenézni. Cikk a Népszavában.

https://nepszava.hu/3082517_jarvanyvesztervek-kellenek-az-oktatasban-mert-ha-baj-van-az-allam-azonnal-nem-csinal-semmit